Προτάσεις για τους εκπαιδευτικούς
Αφού διαβάσετε την εικονογραφημένη ιστορία μέσα στην τάξη, μπορείτε να ζητήσετε από τους μαθητές σας:
· να περιγράψουν τις εικόνες,
· να ζωγραφίσουν όποια εικόνα τούς έκανε εντύπωση,
· να αναζητήσουν επιπρόσθετες πληροφορίες στο διαδίκτυο (σημ. έχω φτιάξει έναν διαδραστικό χάρτη της Δωδ/σου με πληροφορίες αλιευμένες από το διαδίκτυο, ο οποίος είναι διαθέσιμος παρακάτω - κάντε κλικ στην εικόνα)
· να χωριστούν σε ομάδες, καθεμία από τις οποίες να ασχοληθεί με μια συγκεκριμένη περίοδο της Ιστορίας των Δωδεκανήσων δημιουργώντας ένα σχετικό κολάζ εικόνων που θα παρουσιάσει στις άλλες ομάδες,
· να δημιουργήσουν ψηφιδωτά που θα εικονίζουν μνημεία της Δωδεκανήσου ή να προβούν σε πήλινες κατασκευές,
· να δραματοποιήσουν τμήμα της σχεδιοροής ή ολόκληρο το έργο,
· να πραγματοποιήσουν υπό την επίβλεψή σας εκπαιδευτικές επισκέψεις,
· να παίξουν το επιτραπέζιο παιχνίδι που προσφέρεται στο παρόν ιστολόγιο,
· να ΤΟ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΝ!
Παράρτημα: Ενδεικτικές Δραστηριότητες που προτείνονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για Θέματα Τοπικής Ιστορίας
Για να δείτε την παρουσίαση ενός προγράμματος εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με θέμα την Τοπική μας Ιστορία, κάντε κλικ ΕΔΩ (έχει δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του ΔΣ Παστίδας).
Βέβαια, εκτός από την ιστορία των νησιών μας, ένα άλλο πεδίο που χρήζει μελέτης είναι τα έθιμα των Δωδεκανησίων, τα έθιμα που μας κράτησαν ενωμένους τόσους αιώνες ξενικής κατοχής καθώς αποτελούν θεμέλιο λίθο της ταυτότητάς μας. Γι’ αυτό το λόγο επιχειρήθηκε η καταγραφή από τους μαθητές μου των εθίμων ενός χωριού της Δωδεκανήσου, της Παστίδας Ρόδου, κατά τη διάρκεια του έτους. Η διαδικασία και το αποτέλεσμα του σχεδίου εργασίας παρατίθεται ΕΔΩ
Επιπρόσθετα: Μια άλλη πρόταση είναι: οι μαθητές να επεξεργαστούν το ακόλουθο κείμενο (παρατίθεται με τη σύμφωνη γνώμη της κ. Καζάντη):
Αφού διαβάσετε την εικονογραφημένη ιστορία μέσα στην τάξη, μπορείτε να ζητήσετε από τους μαθητές σας:
· να περιγράψουν τις εικόνες,
· να ζωγραφίσουν όποια εικόνα τούς έκανε εντύπωση,
· να αναζητήσουν επιπρόσθετες πληροφορίες στο διαδίκτυο (σημ. έχω φτιάξει έναν διαδραστικό χάρτη της Δωδ/σου με πληροφορίες αλιευμένες από το διαδίκτυο, ο οποίος είναι διαθέσιμος παρακάτω - κάντε κλικ στην εικόνα)
· να δημιουργήσουν ψηφιδωτά που θα εικονίζουν μνημεία της Δωδεκανήσου ή να προβούν σε πήλινες κατασκευές,
· να δραματοποιήσουν τμήμα της σχεδιοροής ή ολόκληρο το έργο,
· να πραγματοποιήσουν υπό την επίβλεψή σας εκπαιδευτικές επισκέψεις,
· να παίξουν το επιτραπέζιο παιχνίδι που προσφέρεται στο παρόν ιστολόγιο,
· να ΤΟ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΝ!
Παράρτημα: Ενδεικτικές Δραστηριότητες που προτείνονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για Θέματα Τοπικής Ιστορίας
Για να δείτε την παρουσίαση ενός προγράμματος εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με θέμα την Τοπική μας Ιστορία, κάντε κλικ ΕΔΩ (έχει δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του ΔΣ Παστίδας).
Βέβαια, εκτός από την ιστορία των νησιών μας, ένα άλλο πεδίο που χρήζει μελέτης είναι τα έθιμα των Δωδεκανησίων, τα έθιμα που μας κράτησαν ενωμένους τόσους αιώνες ξενικής κατοχής καθώς αποτελούν θεμέλιο λίθο της ταυτότητάς μας. Γι’ αυτό το λόγο επιχειρήθηκε η καταγραφή από τους μαθητές μου των εθίμων ενός χωριού της Δωδεκανήσου, της Παστίδας Ρόδου, κατά τη διάρκεια του έτους. Η διαδικασία και το αποτέλεσμα του σχεδίου εργασίας παρατίθεται ΕΔΩ
Επιπρόσθετα: Μια άλλη πρόταση είναι: οι μαθητές να επεξεργαστούν το ακόλουθο κείμενο (παρατίθεται με τη σύμφωνη γνώμη της κ. Καζάντη):
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου